Brenguļos notiks Latvijas autokrosa čempionāta posms

Nedēļas nogalē, 7. un 8. jūnijā Brenguļu autotrasē notiks pirmais Latvijas autokrosa čempionāta posms.

Pašlaik pieteikumu skaits Brenguļu posmam ir – 107 dalībnieki.

VAZ Klasika izcila mobilizācija

Tomēr ir arī noslēpts pārsteigums, kurš sarakstos parādīsies, labākajā gadījumā, vien piektdien: VAZ Klasika klasē uz starta stāsies 2000. gada Eiropas čempions Uģis Traubergs. Viņš atgriezīsies čempionātā pēc pērn piedzīvotās avārijas Pilskalnos, kas noslēdzās ar kājas traumu un sasistu auto. Pirms gada Uģis uzsāka čempionātu kā galvenais intrigas turētājs un varbūt pat favorīts. Šo statusu viņam piešķīra ne tikai spožās karjeras dēļ, bet arī tāpēc, ka viņš bija visai droši startējis 2023. gada nogales posmā Pluņģē. Taču 2024. gads iesākās pavisam nelāgi – neejošs auto, pa kādam tehnikas defektam braucienos un avārija Pilskalnos (pirms tam gan uzvara Pluņģē). Tāpēc šoreiz ar prognozēm būsim piesardzīgāki. Taču jau atkal – kāds sastāvs klasē! Jau minējām par bijušā čempiona Arņa Odiņa un medaļnieka Andra Krieviņa iesaistīšanos cīņā, tagad vēl Traubergs… Uģis šķietami sagrauj pieteikumu saraksta statistiku: visi pārējie ir VAZ Klasika klases bijušie vai esošie medaļnieki, Traubergam šāda panākuma nav. Tomēr Eiropas čempiontituls, kā arī divi Latvijas čempiona tituli un Baltijas čempionāta uzvara visai droši nosedz šo “iztrūkumu”.

Kāda nianse, kas jāmin: pēc pērnās sezonas beigām pār VAZ Klasika klasi sāka vilkties tumši mākoņi, jo gan klases iekšienē, gan ārpus tās sākās diskusija par sastāvu un iespējām nākotnē savākt ieskaitei nepieciešamo braucēju skaitu. Šobrīd klasē ir desmit izcili pieteikumi, grūti iztēloties spožāku VAZ mobilizāciju.

Citāds skatiens uz Xtreme…

Xtreme bagiju klase jau vairākus gadus ir interesi izraisoša ieskaite. Arī šogad intrigas šajā klasē netrūkst, ko veicina pēdējo gadu līderu došanās uz citām klasēm. Pārējiem – spēkos līdzīgajiem – durvis uz čempiontitulu vaļā. Tomēr pēc Eiropas autokrosa čempionāta posma Mūsā Latvijas Xtreme klase ieguvusi papildu prestiža procentus. Par to parūpējās Markuss Ūtēns – viens no favorītiem šajā sezonā. Viņa sniegums Bauskā Eiropas CrossCar klasē bija spožs, apliecinot, ka mūsu trasēs sagatavotie speciālisti meistarības ziņā spēj braukt Eiropas līderu ātrumā.

Klasē vēl viens interesants jaunums – Raivo Beierbahs no sava daudz pieredzējušā Semog pārsēdīsies Hornet bagijā. Tam vajadzētu nozīmēt arī saldenieka pievienošanos līderu pulkam.

Pēc Mūsas būs interesanti salīdzināt braucēju spēku samērus arī Buggy 1600 klasē. Klases debitants Mikus Neško Bauskā nodemonstrēja, ka spēj iebraukt Eiropas top-10, vai, piezemētāk sakot, Eiropas sastāva vidus līmenī. Tam jānozīmē, ka Mikus būs galvenais favorīts Brenguļos, bet būs jāvēro, cik tieši tuvu vai tālu būs pārējie.

Brenguļi, kur joprojām sola lietu, būs viens no smagākajiem posmiem, tāpēc, nenovēlot sliktu, bagijiem rezultātus var izšķirt arī tehnikas izturība.

Intrigas pietiek visās klasēs. Nedēļas nogalē līdzjutējiem tas viss jāredz klātienē! Jāatzīmē, ka cīņas trasē sāksies jau sestdien: pēcpusdienā tiks aizvadīti brīvie treniņi, kā arī pirmais kvalifikācijas brauciens abām Mini bagiju klasēm un CrossCar Junior.

Svētdien visi pārējie kvalifikācijas braucieni un izšķirošie fināli.

Izmantotie resursi:
Autocross.lv